Noustii niin jyrkkää mäkeä tänne ylös että olin varma, että enkelit tulee meitä vastaan.
Maisemat oli tosi hulppeet. Tässä näkyy suuri ja mahtava naapuri tuolla kauempana. Lienee sitä vanhaa Sallaa.
Ruskaa ei kovin paljoa ole näkyvissä, mutta kaunista silti.
Mustikatkin oli tässä vielä ihan hyviä. Ei ollut pakkanen pannu.
Oiskohan tämä joku torvijäkälä? Nättiä kuitenkin.
Vai onkos nää hattivatteja?
Tänään kun vaihdettiin maisemaa, niin matkalla sato RÄNTÄÄ!!!!!! Se on kuulkaa talvi tulossa.
torstai 27. syyskuuta 2012
maanantai 24. syyskuuta 2012
Ruskaa
Syksyn ruskaa ja yöpakkasia. Niitä on Sallassa.
Kirkkaita lampia.
Ämmin lähde. Vesi on tosi kirkasta, vaikka hiekka pöllys tuossa keskellä lähteen silmässä. Kilometrejä talsittu tässä vaiheessa jo reilusti, mutta vielä oli virtaa jäljellä.
Parin levähdyspaikan jälkee olin jo niin naatti, että pyysin entistä poikaystävää " Ota käsille ja kanna" Vastaus oli kuitenkin tyly "kävele, kävele vaan, älä edes kuvittele" Siinä se taas nähtiin, vaikka silloin kauan sitten lupas papille, että myötä ja vastamäessä. Hui hai niille lupauksille.
Tietysti täyty käydä turhuuksien toreillakin, kun kerta Sallaankin oli markkinat saatu.
Kirkkaita lampia.
Ämmin lähde. Vesi on tosi kirkasta, vaikka hiekka pöllys tuossa keskellä lähteen silmässä. Kilometrejä talsittu tässä vaiheessa jo reilusti, mutta vielä oli virtaa jäljellä.
Parin levähdyspaikan jälkee olin jo niin naatti, että pyysin entistä poikaystävää " Ota käsille ja kanna" Vastaus oli kuitenkin tyly "kävele, kävele vaan, älä edes kuvittele" Siinä se taas nähtiin, vaikka silloin kauan sitten lupas papille, että myötä ja vastamäessä. Hui hai niille lupauksille.
Tietysti täyty käydä turhuuksien toreillakin, kun kerta Sallaankin oli markkinat saatu.
lauantai 22. syyskuuta 2012
Ottaisinko kisun?
Oon ehkä maininnu jonkun kerran, että mulla on kissan ikävä. Ottaisinko tällaisen kisun ?
Tai miten ois nalle?
Kuusamossa oltii jas käytiin Suurpetokeskuksessa. Kannattaa käydä, jos siellä päin käy. Opastus oli ihna ensiluokkaista. Paljon tuli tietoa karhuista ja ilveksestä. Parempaa kuvaa en karhuista saanut, kun aina oli tuo verkko edessä. Sinne se opas vaan meni hakemaan karhua kopista näytille ja se seuras sitä miestä, kun lemmikkikoira konsanaan. On ne vaan niin halattavan näköisiä, että ei ikinä luulis kyseessä olevan pedon. Ei ne kyllä mitenkään petomaisesti käyttäytynytkään. Ihan nallukoita olivat.
Ilveksistäkin saa kuulema ihan kesykissa, jos sen vaan pienenä ottaa. Näilläkin on kuulema ollut ilves tuvassa ja "siellä se makaa ja kehrää keskellä lattiaa" Onhan se vaan kaunis eläin, eikö olekin?
Koirasudet oli upeita, mutta ihmettelen suuresti ihmisiä, jotka näitä risteytyksiä tekevät ja veilä luottaa siihen, että nämä ois kesykoiria. Ei varmasti sinnepäinkään. On kuulema tutkittu jutta ja todettu, että ihan puhdasta sutta ei enää ole olemassa Suomessa. Kuulema Venäjältä tulee susia, jotka on koiran kanssa risteytynyt ja sit ne tulee tänne ja sotkee meidänkin hukkarodun. Kaikkea sutta ja sekundaa seiltä Venäjältä tulee ;) Tietysti on sitten veilä ihan erikseen nämä ihmiste, jotka risteyttää susia koiran kanssa.
Tai miten ois nalle?
Kuusamossa oltii jas käytiin Suurpetokeskuksessa. Kannattaa käydä, jos siellä päin käy. Opastus oli ihna ensiluokkaista. Paljon tuli tietoa karhuista ja ilveksestä. Parempaa kuvaa en karhuista saanut, kun aina oli tuo verkko edessä. Sinne se opas vaan meni hakemaan karhua kopista näytille ja se seuras sitä miestä, kun lemmikkikoira konsanaan. On ne vaan niin halattavan näköisiä, että ei ikinä luulis kyseessä olevan pedon. Ei ne kyllä mitenkään petomaisesti käyttäytynytkään. Ihan nallukoita olivat.
Ilveksistäkin saa kuulema ihan kesykissa, jos sen vaan pienenä ottaa. Näilläkin on kuulema ollut ilves tuvassa ja "siellä se makaa ja kehrää keskellä lattiaa" Onhan se vaan kaunis eläin, eikö olekin?
Koirasudet oli upeita, mutta ihmettelen suuresti ihmisiä, jotka näitä risteytyksiä tekevät ja veilä luottaa siihen, että nämä ois kesykoiria. Ei varmasti sinnepäinkään. On kuulema tutkittu jutta ja todettu, että ihan puhdasta sutta ei enää ole olemassa Suomessa. Kuulema Venäjältä tulee susia, jotka on koiran kanssa risteytynyt ja sit ne tulee tänne ja sotkee meidänkin hukkarodun. Kaikkea sutta ja sekundaa seiltä Venäjältä tulee ;) Tietysti on sitten veilä ihan erikseen nämä ihmiste, jotka risteyttää susia koiran kanssa.
tiistai 18. syyskuuta 2012
Ihmeitä kerrakseen
En oo tällaisiakaan koskaan nähnyt. Oli ne vähän outoja näin ensi näkemällä. Siinä on Popeda ja Ödis.
Tässä Popeda koko komeudessaan. Oli ne vähän outoja silittää, kun ei karvan karvaa.
Ödis rakasti entistä poikaystävää.
Koirakuvia tulee vielä lisää. Siinä on äiti Marlyn ja lapset Winton, Erno ja Tyyne
Sit päästii vielä hevostallille ja siellä oli ihmettä kerrakseen. Kova on luotto polleen, kun voi sokeria antaa näin suusta suuhun :D
Homma hoidettu.
Me ollaa reissussa. Työn iloa teille joilla töitä on ja rattosaa viikkoa muille. Palaillaa linjoille. Koirakuvien merkeissä.
Tässä Popeda koko komeudessaan. Oli ne vähän outoja silittää, kun ei karvan karvaa.
Ödis rakasti entistä poikaystävää.
Koirakuvia tulee vielä lisää. Siinä on äiti Marlyn ja lapset Winton, Erno ja Tyyne
Sit päästii vielä hevostallille ja siellä oli ihmettä kerrakseen. Kova on luotto polleen, kun voi sokeria antaa näin suusta suuhun :D
Homma hoidettu.
Me ollaa reissussa. Työn iloa teille joilla töitä on ja rattosaa viikkoa muille. Palaillaa linjoille. Koirakuvien merkeissä.
maanantai 17. syyskuuta 2012
No just joo
Voi hyvänen, aika mikä uutinen!! Nyt on sitten ranskalainen lehti paljastanut kuvia Catherine, Cambridgen herttuataresta, missä tämän rinnat näkyy!!!! Aivan tavonta!! Luulis, että asialla ei ole enään tänä päivänä minkäänlaista uutisarvoa, vai onko herttuatteren rinnat jotenkin hienommat, kun jonkun toisen. Eikös tää maailma ole pullollaan alaston kuvia, missä näkyy rinnat ja paljon muutakin. Ei luulis enää yhden nuoren naisen rinnat maailmaa hötkäyttävän minkään vertaa.
Ellei tää tyttö sattuis olee yhden Wiliamin kans naimissa ei ketään kiinnoistais koko juttu. No herttuatar on kyllä kovasti loukkaantunut ja kantelee asiasta. No joo, ymmärrän kyllä, että päähän ottaa, kun ei ole minkään laista yksityisyyttää. Valinta kysymys tämäkin. Varmaan tiesi naimisiin mennessään, että on maailman silmätikkuna. Olis pitännyt rintansa piilossa, kun varmasti tietää että paparatsia on joka paikassa.
Ei voi muuta sanoa, kun on tää maailma.
Hyvää alkanutta viikkoa
Ellei tää tyttö sattuis olee yhden Wiliamin kans naimissa ei ketään kiinnoistais koko juttu. No herttuatar on kyllä kovasti loukkaantunut ja kantelee asiasta. No joo, ymmärrän kyllä, että päähän ottaa, kun ei ole minkään laista yksityisyyttää. Valinta kysymys tämäkin. Varmaan tiesi naimisiin mennessään, että on maailman silmätikkuna. Olis pitännyt rintansa piilossa, kun varmasti tietää että paparatsia on joka paikassa.
Ei voi muuta sanoa, kun on tää maailma.
Hyvää alkanutta viikkoa
perjantai 14. syyskuuta 2012
Terkkuja Eestistä
Kävästiin Eestissä vaihteeksi edullisilla ostoksilla :)
Tässä mun ostokset. Toisten ostoksista ei oo kuvaa, eikä varmaan tarviikkaa ;)
Nyt en kyllä ole ihan varma näiden ostosten edullisuudesta. No puikot ja kangas oli edullisa, mutta tuosta leikkurista en oo ihan varma. Seillä se makso vähän yli 12€, mitä lie meillä maksaa, en tiedä.
Polvekenauhaa ostin muuten vaan varastoon. Se ei kyllä ollu pajoo, kun 3,70m makso 0,85 €. Siniset napit on mun tekeillä olevaan villatakkiin.
Tässä kuva( epätarkka) noista helmistä, joita ostin minjälle tuliaisia.
Tässä mun ostokset. Toisten ostoksista ei oo kuvaa, eikä varmaan tarviikkaa ;)
Nyt en kyllä ole ihan varma näiden ostosten edullisuudesta. No puikot ja kangas oli edullisa, mutta tuosta leikkurista en oo ihan varma. Seillä se makso vähän yli 12€, mitä lie meillä maksaa, en tiedä.
Polvekenauhaa ostin muuten vaan varastoon. Se ei kyllä ollu pajoo, kun 3,70m makso 0,85 €. Siniset napit on mun tekeillä olevaan villatakkiin.
Tässä kuva( epätarkka) noista helmistä, joita ostin minjälle tuliaisia.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)