tiistai 12. kesäkuuta 2012

Kukkii meiän pihalta

Kävin ottamassa muutaman kukkakuvan, kun en muutakaan voi tehdä. Käsivarsi on niin kipee tuosta kohtaa, missä toisilla on hauis ja toisilla alli. Huomena meen siitä lääkäriin, kun ei mitkää särkylääkkeetkään auta. Koko repertuaari on nautittu Dolanista Burana 800:seen.


Tässä kukkii Himalajankurjenpolvi
Hää on Tuoksukurjenpolvi.
Tän nimee en tiedä. Ostettu Türistä
Pioni "Anomalia"
Tämäkin on joskus vuonna yks tai kaks ostettu sipilikukka, enkä kuolemakseni muista nimee.

Täytyis varmaan jotenkin ryhdistäytyä näiden nimien kanssa ja laittaa jotenkin niitä ylös. Ihan hävettää, kun käy vierailemassa toiseten puutarhasivuilla ja siellä on kaikki tieteellisetkin nimet. Toisaaltaan eikö vaan, että se on tärkeintä, että on nättei :)

11 kommenttia:

  1. Nätei on, eikä ne nimet nyt niin tärkeitä ole muistaa, vaan nauttia kasvien kauneudesta. Harmi jos on käsi kipee, toivottavasti ei ole jäätynyt olkapää, mulla oli molemmat vuoron perään.

    VastaaPoista
  2. Mitäpä noista nimistä, unohtuvat kuitenkin. Kauniita ovat ilman nimeäkin.

    Toivottavasti saat apua käteesi.

    VastaaPoista
  3. Kauniita on kukkasi. Monen kukan nimi on minulla välillä hukassa ja sitten taas mieleen putkahtaa.
    Toivottavasti saat apua käteesi!

    VastaaPoista
  4. Sinulla on niin paljon kukkia ettei ihme, jos ei kaikki nimet jää mieleen, riittää että ovat nättejä katsella. Onko bloggaajan tauti iskenyt käsivarteen, minulla oli sama kohta kipeenä syksyllä ja tosi kauan kesti, käsi ei noussut mihinkään. Tulehduskipulääkkeitä ja jatkuvaa käsijumppaa ettei jämähdä kokonaan, sanoi lekuri. Toivotavasti saat apua.

    VastaaPoista
  5. Kivoja kuvia! Kerro sitten, mitä tohtori sanoo. Minulla on vaiva samassa paikassa.

    VastaaPoista
  6. Voi että, toivottavasti saat käteen apua.
    Kurjenpolvet on kauniita. Vasta luonnossa kukkivat, kukkamaalla eivät vielä.
    Tuntematon on tuo viimeinen kukkanen, vaan haitanneeko, kaunis on.

    VastaaPoista
  7. Minä en nykyisin edes muista, mitä olen istuttanut. Keväällä on sitten aina kivoja yllätyksiä.

    Toivottavasti käsi paranee pian.

    VastaaPoista
  8. Ehdottomasti se on tärkeintä, jotta kuhan ovat nättejä. En miäkään tuppaa nuita nimiä muistamaan, mutta monasti guugletan jos laitan kuvan blogiin, niin muistuu itsellekin mieleen. noo , aina se ei nimi löydy silleenkään :D

    VastaaPoista
  9. Minustakin kukkasi näyttää ihan nuokkutähdikiltä! Se on valtavan kaunis.
    Eihän se mikään sääntö ole, että nimiä tarvitsisi laittaa muistiin tai kirjoittaa blogiin. Itse laitan, koska joka tapauksessa työni puolesta minun täytyy muistaa kasvien nimiä koko ajan ja jos en muista, niin täytyy tarkastaa. Ja minun täytyy myös tietää tarkalleen, mitä kasveja olen kuvannut, kun kuvaan lehtiin ja kirjoihin. Blogi toimii muuten aika hyvänä muistikirjana tai puutarha- tai kuvapäiväkirjana siinäkin asiassa.
    Pääasia on, että piha miellyttää itseä! Minulla se taitaakin olla jonkinlainen kokeilulaboratorio ;-) Aivan ihanaa kukkaloistoa pihallasi on, suorastaan helmiä! Tuo hempeän sininen Türin-kurjenmiekka on timantti helmien joukossa.

    VastaaPoista
  10. Älä sure muistamattomuutta kukkien nimissä, pääasia on, että tunnistaa tai tietää ne kukiksi!! Mikäs sun kädessä? Loukkasitko sen?

    VastaaPoista
  11. Kiitos teille kommenteista. Kiva kun ootte mun kanssa samaa mieltä noista nimistä :D

    VastaaPoista