perjantai 22. lokakuuta 2010

Pieni väli työ

Tein tällaisen saksikoristeen, kun sakset on aina kateissa ja entinen poikaystävä ottaa mun käsityösakset, vaikka huudan sille naama punaisena " Et ota niitä!" Nyt on laki luettu, niitä et ota missä on peräsi. Saas nähdä uskooko?

Eilen taas tein sitä maailman toiseks tylsintä hommaa, silitin. Miten voinkin olla niin laiska, että siirrän ja siirrän sitä tekemistä ja sit on vuori silittämättömiä :( Pitkään aikaan ei oo tarvinnu silittää kauluspaitoja, enkä meinannu muistaa missä järjestyksessä ne silitetää, että saa siistiä jälkeä. Kuulin vaan anoppini äänen " Kaulus on oltava silee kummaltakin puolelta" Siinä sitä olikin tekemistä, kun alakaulus oli jotenkin isompi kun päällikaulus. Onneksi näitä paitoja ei kovin usein tarvii silittää. Tietysti harjoitus tekis mestariksi :)

20 kommenttia:

  1. Vitsi kun hieno idea saksien löytämiseksi. Onpahan sinulla kauniit sakset, en minäkään tällaisia antaisi miehelle remppahommiin.
    Miehen paidan silittämäinen opetettiin koulussa tytöille. Miks ei sitten pojille, hehän niitä paitoja pitävät?

    VastaaPoista
  2. Ihanan herkkä saksikoriste joka sopii saksiin täydellisesti :)

    VastaaPoista
  3. Oijoi! Nyt täytyy kyllä kopioida tämä idea saksien merkitsemiseksi! Mä oon yrittänyt pitää käsityösaksia ihan erikseen ja silti ne tahtovat mennä luvattomiin askarteluihin vähän väliä. Mahdottoman hyvä ajatus! Ja vielä kivan näköinenkin!

    VastaaPoista
  4. Anja : Sanos muuta

    Minna: Kiitos

    Minzi: Ole hyvä vaan. Idea ei suinkaan ole minun. Olen sen itsekin kopasannut noilta pistelijöiltä.

    VastaaPoista
  5. Kiva kun kävit taas blogissani!
    Siellä S.joen Lähetysopessa tosiaan on ihania neuleita joita vapaaehtoiset sinne innokkaasti kutovat.
    Nytkin eräs täti toi kassillisen lisää lapasia sanoi kutoneensa ne L.sopesta SAAMISTAAN langoista eli porukat lahjoittaa sinne lankoja,toiset kutoo ne myytäviksi.
    Ruskeat pitkävartiset sukat
    (mua polveen asti)maksoi 23E eli hinta oli todella edullinen mun mielestä.
    Saksikoristeesi on sievä ja romanttinen,ruusut on aina ihania.
    Onko elämäntilanteesi sellainen ettet voisi ottaa kissaa?:)

    VastaaPoista
  6. Joka mun kangassaksiin koskee, on hengenvaarassa! Joskus aikoinaan, kun muksut oli pieniä, joku valopää oli katkaissut mun kalliilla kangassaksilla sähköjohtoa tms. Syyllistä ei saatu selville, mutta ripitin koko jengin. (epäilen lasteni isää..)sen jälkeen olen tehnyt selväksi että mun saksiin ei kosketa! Mutta hieno peräsin on sun saksissa! Niin ja jos paidan kauluksessa toinen puoli on isompi, niin vika on paidassa, ei silittäjässä. Ja aina se aluskaulus tahtoo kurttaantua, ei sitä kukaan huomaa. Silittämien on pepusta munkin mielestä.

    VastaaPoista
  7. Ihanat sakset ja peräsin. Mulla on sama ongelma. Mä oon laittanu kangassaksiini lapun, jossa lukee: Irenen sakset! Ei saa ottaa!!!
    Mikään ei nosta hiivaa hatuun niin nopeasti kuin se, että huomaa kangassaksiensa tuhoutuneen, kun joku pönttöörveli on leikannut niillä esim. rautalankaa. =9///

    VastaaPoista
  8. Muutaman tuhoutuneen saksiparin jälkeen ymmärsin minäkin, että ne kannattaa pitää kokonaan piilossa. Ymmärsin myös opettaa paidan silittämisen pojalle ettei seuraa isänsä jälkiä.

    VastaaPoista
  9. Upea saksenperä!

    Silittäminen on kurjaa puuhaa, yritän aina hankkia vaatteita, jotka ovat silittämättä siistejä...

    Silitystärkistä saa onneksi myös apua

    VastaaPoista
  10. Enpä ole ennen nähnyt moista hienoutta. Saksetkin ovat niin kauniit, että kelpaisi ripustaa seinälle koko komistus.

    VastaaPoista
  11. Kauniit sakset ja suloinen koriste. Mistähän se johtuukaan, että miehet löytävät aina meidän käsityösaksemme piuhojaan katkaisemaan?

    VastaaPoista
  12. Ompa hieno saksikoriste,nyt ei joudu hukkaan ihan helposti,kun on peräsin:)Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  13. Onpa hieno saksikoriste! Mulla eivät sakset katoa kun pidän niitä aina samassa lokerossa mutta kun en osaa ommella niin ei niitä kauheasti tule käytettyykään.Silittämistä inhoan;entinen mies hoiti ne hommat,ja nykyään tarkistan vaatteita ostaessa että miten on silittämisen laita,eli mieluummin sellaisia mitä ei kauheasti tarvitse silitellä

    VastaaPoista
  14. Hyvä ja kaunis idea! Pitäsköhän minunkin laittaa joku hempee koriste saksiini ettei ne aina häipys luvattomille teille;)

    VastaaPoista
  15. Nätti saksikoriste.
    En minäkään silittämistä himoitse: itse asiassa en juuri silittele kuin omia käsitöitäni. (Isäntä joutuu menemään suntionhommiin silittämättömällä paidalla; onneksi ainakin DressManin paidan tuntuvat olevan "silittämättä siistejä" :D. - Kun ei näkyvissä ole kuin se, mitä puvun alta pilkottaa...)

    VastaaPoista
  16. On varmastikkin yleinen käytäntö kodeissa, että otetaan ilman lupaa kangassakset äidiltä ja käytetään niitä vaikka mihin, niinkuin kynsisakset myös...meinaan sellaset fiskarssin sakset, missä on käyrä se pää niissä saksissa.
    Mä olen joutunut pienellä aikaa ostaan kolmet sakset, kun jostain syystä kaikista on nirkko poikki, mitähän niilä on kokeiltu vääntää ja kääntää!"!!
    Nyt ostin uudet taas, ja laitan sitten ne piiloon!!!

    VastaaPoista
  17. Tuohan onkin hyvä idea saksien tallella pysymiseen tai ainakin omiksi tunnistamiseen! Mulla lukee teipattuna lappu, että " vain kangassakset" ja teippi tuntuu ikävältä peukussa...kiitos ideasta! (joo, miesten paidoissa on rannepalat ja kaulukset aina eriparia ylä- ja alapuolelta! outo juttu)

    VastaaPoista
  18. Noi entise poikkaverit on mahrottommii hävittämä kaik tarvekkalu, hyvä jos heitillon tallel ne omas :))
    --
    Älä ny ennää sen anoppis ääntä kuuntel, se o ihan turhaa. Täsä paitoje silittämises mää ole aik hyväs asemas. Sillonko lapset ol piänii, ja mää taas kerra silitin koko huushollin vaattei, mää keksisi, et simmost ei ol sääretty missää, et mun tars kaik vaatte yksinäns silittä.
    Mää ilmotin sen suurel äänel ja see men läpitte.
    Miäs rupes koht silittämä paitas ja pöksynski opettel prässämä. Pojakki opetin sit aikanans ja vanhemp heitist taitta silittä paremmi, ko mää koskaa olen silittänykkä. Nuaremp sanos kyl, et hän ostaa simmossi vaattei mitä ei tart niimpal silittäkkä, ja naureskel vähä.
    Rup sääki nyvvaa ehrottelema, et jos se sun entine poikkaver teksis niitte äitis antamie ohjeitte mukkaa täst ettespäi.
    :)))

    VastaaPoista
  19. Hienot sakset ja merkki. Hyvä idea. Tunnistaa ja löytää omansa.

    VastaaPoista