perjantai 31. tammikuuta 2014

Uudet sukat

Kyllä oli kivat sukat kutoa. Malli on Ullasta.
Miten mä voin olla niin tumpelo, että en osaa itse suunnitella mitää? Aina pitää vaan tyytyä toisten suunnittelemiin. Onneksi on toisia, jotka suunnittelee ja antaa vielä meidän tumpeloiden käyttöön niitä suunnitelmiaan.
Väri ei tässä ole ihan nappiin, vaan nää on sellaiset kevään vihreät. Oikein nätti väri, vaikka ei olekkaan sininen ;) ohjeesa on nauhakavennus tuossa kärjessä, mutta kun minä en siitä tykkää, niin tein sädekavennuksen. Sen on äiti mulle opetanut, eikä mikään muu meinaa kelvata.
Nyt taas jatkan niitä myssyjä. Tänään ostin Lidlistä puuvilla lankaa. Vaikka olikin halpaa, niin on oikein mukavan tunnuista. Sellaista pehmeää, eikä narisevaa, niin kun puuvilla langat minusta usein on.
Tuosta kavennusjutusta tuli mieleen. Onko sun pöytäliina parempi niin, että siinä näkyy manklauksen jäljet, vai niin silee, että siinä ei oo rypyn ryppyä? Minulla on oltava silee. Niin on opetettu. Täytyykö sun matonhapsut olle ojennuksessa, vai onko sillä niin väliä? Mä oion hapsuja, mutta ne ei meinaa pysyä suorassa. Muulla ei oo niin välii, mutta matot ja taulut pitää olla ojennuksesa.

Lumipyryä odotellessa toivotan sulle mukavaan viikonloppua.

6 kommenttia:

  1. Kiva malli noissa sukissa! vähän erilaiset kun tuo kuvio kiertää.
    Meille on aamuyöstä tullut vähän lunta ja lisää on vielä luvassa.. mukavaa viikonvaihdetta.

    VastaaPoista
  2. Näyttää ihan juhlasukilta. Meneekö kuvio nurinperin, jos pistää sukat "vääriin jalkoihin"?
    Äiti on opettanut minullekin sukankärkikavennuksen, samoin kantapään teon ja niillä tavoin sukat kudon. Myös rypytön pöytäliina olisi toiveeni, mutta mankelittomana, en pistä pöydälle liinoja, kunen saa niitä sileiksi pesun jälkeen, en myöskään katsele kauan vinossa olevi tauluja. Tarkka silmä näkee sen, minkä vatupassikin.

    VastaaPoista
  3. Jopas on komeet sukat, näin on tosi!!!!
    Semmonen outo tapa mulla on, etten raaski kovinkaan pian ottaa esim,kauniita sukkia käyttöön, ne saattaa kyllä olla näkyvillä ja muistuttaa itsestään....;D
    En oikein ole oppinut ymmärtämään noita langoilla teko ohjeita, mutta malleja kyllä suunittelen innolla, joskus niitten teko onnistuu ja aika usein sittei ei.
    Mulla saa olla isossa pöytäliinassa manklauksen jälet! Se johtuu vissiin siitä kun joutu aikoinaan työkseen niitä tarkistaa onko liina suorassa, mä sain koulussa sen opin ja sitä olen myös opettanut alalle aikoville....;)
    Matonhaapset saa olla miten sattuu. Mulla oli serkku joka kävi ne oikomassa,vaan ei ole enään niitä hommia tekemässä. Imuroidessa vetäsen isojen mattojen hapsut jopaan kumpaan suuntaa, aikansa kestää, sitten taas sohottavat minne sattuu, tuskin sitä edes huomaan. Jos huomaan mattojen(myöskin taulut)olevan vinossa niin korjaam kyllä, mutta olen aika huono huomaamaan niitäkään.

    Eihän se kunnon pyryä tullut, mutta kaunista on ulkona.....;)

    VastaaPoista
  4. No vähänkös hei hienot. Tuommoisia en oo ikänä nähnytkään.

    VastaaPoista
  5. Kauniit sukat! Jahas jahas...ennen vanhaan olin kontallani suoristamassa matonhapsuja...ja nyt mulla ei ole matoissa ollenkaan hapsuja! (hermot säilyy). Taulujen on pakko olla ojennuksessa ja pöytäliinan ilman taitoksia! Ei siis niin mitään vikaa vikaa vikaa vikaa hermostossa.

    VastaaPoista
  6. Kauniita sukkia olet kutonut. Ihastelen. :-)

    VastaaPoista