torstai 2. tammikuuta 2014

Pari luettua

Famu tuolla kommenteissa kehui Dahlin kirjoja. Tietysti mun täyty heti käydä kirjastossa. Olihan se. Oli varmaan vikatikki lukea tätä, heti sen Keplerin perään. Tuskastuin siihen tapahtumattomuuteen. Rakkauskirjat ovat erikseen. Nyt melkein koko kirja pyöri yhden rakkauden ympärillä. Vasta viime sivuilla vähän tapahtu. No niin  kun sanottu, liian pian Keplerin jälkeen. Olin vielä siitä täpinöissä.

 Tämä olikin sitten ihan toista maata! Ei ole turhaan kehuttu.Oli tosi hyvä. Sopivasti totta ja tarua.


Grigori Rasputin pelasti oppipojakseen orvon Vasilin vuonna 1911. Tämä kertoo kuinka tsaari Nikolai II:n hovissa valtaan päässyt Rasputin vähitellen tuhoutuu. Vasili kulkee mestarinsa rinnalla tämän kuolemaan saakka. 

 En tiennytkään että noita tyttäriä olikin viisi ;) ja sekin oli vanha juttu, että Rasputin ei kuollut myrkkyyn, vaan sitä en tiennytkään, että..... enpäs kerrokkaan!

Täällä lisää juonesta.

Ainut huonopuoli oli tuo viikon laina aika ;( Ollaa lähdössä vähän retkelle ja mun oli luettava parissa päivässä. Oon aika hidas lukija ja nyt piti ottaa yötäkin käyttöön. Silmiä alkoi väkisin väsyttää, mutta otin vanhan konstin käyttöön. Luin vaan yhdellä silmällä ja välillä vaihdoin silmää. Hyvin se toimi vielä.

6 kommenttia:

  1. Kyllähän tuo Rasputin kiinnostais ihan ensi kuulemalta ja nyt tään luettuani lisää. Yleensä en lue uutuuksia, kun en saa niitä helposti kirjastosta. Pitää katsoa onko siitä hirveesti varauksia kirjastosta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on tuo pikalainaus, jossa on laina aikaa viikko. Kirjaa ei voi sinä aikana uusia, eikä ilmeisesti varata. Hyvä systeemi.

      Poista
  2. Kepler odottaa vielä hyllyssä, kun on noita Leonin komisario Brunetteja yksi kirja vielä kesken. Täytyypä lisätä Rasputin listalle. Nauratti tuo sinun yhden silmän käyttö. Sängyssä sitä tulee väkisinkin käytettyä, kun toinen silmä tuppaa yön edetessä uppoamaan tyynyyn. Kelpo niksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu se on hyvä konsti, jaksaa pidempää :) Mä oon kanssa lukenut noita Leonin kirjoja ja tykännyt niistä. Mielenkiinoista, mitä pidät Kepleristä.

      Poista
  3. Pikalainaus on hyvä systeemi, silloin uutuuskirjan odottelu kenellekään ei veny mahottomaksi. Täällä toimii tuo systeemi myös ja silti olen odotellutitselleni lukemista jo marraskuun alusta.
    Nyt esittelit minulle tuntemattomia kirjoja tekijöineen, vaan saatanpa vilkaista kirjastosta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minullekin tuo Koskinen on uusi tuttavuus, vaikka häneletäkin on monta kirjaa ilmestynyt. Hyvää mainosta tuo Finlandia.

      Poista