perjantai 15. lokakuuta 2010

Aina mut unohdetaa.

Niin kun kaikki muutkin "vanhat" asiakkaat. Eilen mulle soitettiin Saunalahdelta ja heille uutena asiakkaana oisin saanut kauheesti säästöä, jos oisin vaihtanut operaattoria. No siihen koukkuun en mennyt, kun olen joskus päättänyt, että olen vaikka ilman puhelinta, ennen kun vaihdan Saunalahteen.

Meidän paikallis lehti muistaa kyllä vanhoja asiakkaitaan, kun etukortilla saa vuodessa etua jopa 821€, mutta mä en tarvii moottorisahabensaa, eihän mulla ole edes sitä sahaakaan. Sama bensa kävis kyllä ruohonleikkuriin, mutta se on jo talviteloilla. Uuden sängynkin sais 20% alennuksella, mut mulla on ihan hyvä sänky, ostettu vuonna -70. Pysyn siinä vielä ihan hyvin, eikä se edes narise sillee tästäkö, tästäkö ;) Sit ois vielä mahollisuus tehdä oikein kehyksellinen rivi-ilmoitus -50%. Mitä ihmettä mä ilmottaisin? Entinen poikaystäväkään ei oo myynnissä, eikä mua kukaan huoli, kun en osaa edes sitä ruokaakaan tehdä. Paras olla ilmoittamatta yhtään mitää, antaa vaan asioiden olla tällä mallilla.
Uusia asiakkaita kalastaessaan lehti antaa vuoden lehdet puolen vuoden hinnalla ja se on tän villakoiran ydin. Miksi vanhoja, kauan tilanneita ei koskaan muisteta mitenkään!!!!

Lehtiasiamies soitti yks päivä ja oli poikkeus. Poika lupas mulle kiitokseksi, vaikka mitä ja lehdenkin vain 2,80€ kun oon niin hyvä asiakas. Ei vaan osannut sanoo näin äkkiä, mitä lehtiä mulle tulee. Meille ei kyllä posti oo mitään lehteä tuonut. On varmaan ominut ne kaikki ;) Ei hänkään kuitenkaan niitä ilmaisia juttuja luvannut lähettää, jos en sitä lehteä maksa. Se niistä lahjoista ja lahjuksista.

Rattoisaa viikoloppua!
Mä pääsen huomen synttäreille, kun taas ysk nuori täyttää 60v.

17 kommenttia:

  1. En ole minakaan viela ymmartanyt miksi aina pitaa vaihtaa esim operaattoria. Uusi olisi aina parempi ja halvempi mutta silloinhan joskus palaisi viela entiselle joten taidanpa mina jaada sille missa olen! Ei se hintoja kuitenkaazn muuta.

    VastaaPoista
  2. Hauskasti kirjoitettu juttu päivittäin tapahtuvista asioista.

    VastaaPoista
  3. Yhteen aikaan minulle soittivat kaikki puhelinfirmat vuoron perään ja tarjosivat halpasopimuksiaan. Minulla on jo liittymä halvimmasta päästä, joten en ollut kovin innostunut jatkuvasta soittelusta. Rinkuttelu loppui, kun muutin puhelinnumeroni salaiseksi.

    VastaaPoista
  4. En vaihda, enkä tilaa, en myöskään ota lahjuksia. Tähdenkin taivaalta saa helpommin, kuin jotain ilmaisksi. Mukava kun tulee lisää kaartia joukkoomme (60)

    VastaaPoista
  5. Uusmyynti se on jolla on merkitystä, asiakashankinta :) Siinä vanhoilla väliä, niitä voi tökätä tikulla silmään ;) - luulee myyjä.

    VastaaPoista
  6. Hienosti oletkin osannut taas kirjoittaa.
    Oli ilo lukea tätä!

    VastaaPoista
  7. Minä lataan puheaikaa prepaidiin sen verran kun on varaa ja nettiin menen koneella, en puhelimella. Lehtiä en tilaa. Onneksi (kop-kop-kop) puhelinmyyjät eivät juurikaan ahdistele.
    Yhteen soittoon meinasin mennä lankaan kun aloittivat, että "sähän kävit Habitare-messuilla ja osallistuit kilpailuun..". Ajattelin jo voittaneeni jotain, mutta kyse olikin lehtitarjouksesta. En hairahtanut.
    Mukavia synttäreitä ja kivaa viikonloppua! =)

    VastaaPoista
  8. Olen myös huomannut, ettei vanhoista asiakkaista kannata välittää, ne on saatu jo, uusia hamutaan. Markkinavoimat jytää. Kirjoitit taas kerran makeesti.

    VastaaPoista
  9. Tosi kuin vesi. Myyjät saavat palkkansa uusilla tilauksilla.Vanhat asiakkaat kannattaa aina välillä menettääkin, että voi sitten hankkia ne uudestaan takaisin.

    VastaaPoista
  10. Tarjoaa ne noita halvempia liittymiä minullekin.
    Olen aina kysynyt että jos lasku on nytkin alle vitosen niin voinko vielä halvemmalla soitella jo ilmaiseksi.
    Hesari sentään tarjoaa joskus lisätilauksia edullisesti, olen tilaillut niitä pätkiä sitten tyttärelle.
    Mutta miten sitä aamun lehdestä raatsisi luopua välillä vaikka kuinka tietää että tarjouspätkiä saisi edullisemmin?

    VastaaPoista
  11. Kyllä tosi on niin, että vaki-tilaajaksi ei kannata ryhtyä. Itse otan ainoastaan hullun halvan tarjouksen ja sitten lopetan kun tarjousjakso loppuu. Vaihtelu virkistääkin.
    Kiva postaus aiheesta.

    VastaaPoista
  12. Sepä se. Laskin ekrran, että lehtien osto olisi edullisempaa irtonumeroina, kun niissä on usein se -50%!! Mun omassa lehdessä ei lue niin! Elokuvalippujakin jokin lupaili...olisi pitänyt lähteä eteläsuomeen saakka äänikuviin, yli 600 kilsaa.

    VastaaPoista
  13. Kirjoitit tosi osuvasti. Mitäs niitä vanhoja asiakkaita paapomaan, uusia vaan pitää hamuta vaikka vanhojen kustannuksella. Eikä lehtimyyjät edes hätkähdä, jos kysyt, miksi nyt tarjous on uusille niinkin edullinen kun vanha tilaaja maksaa täyttä hintaa, on kestotilauksensa vankina. Mutta tasan ei käy onnenlahjat! Ne on ne markkinavoimat.

    VastaaPoista
  14. Tätä täti ei ymmärrä ollenkaan, että firmat ettivät aina uusia asiakkaita. Vaikka niistä entisistä asiakkaista pitäisi pitää huolta.
    Täti sai tässä taannoin herneen nenäänsä, kun se aika harvoin kommentoi blogeihin ja sitten se kommentoi ja se kaveri siellä blogissa oli sitä mieltä, että täti kommentoi vai siksi,e ttä se saisi liikennettä sivustolleen. Täti sanoi, että hän ei sitten sen tyypin kävijätilastoja enää korista eikä kans suosittele sitä tyyppiä enää yhtään kenellekään. Täti ei nyt sen nimeä viitti kirjoittaa, että tyyppi ei saa vahingossa mainosta, mutta täti kyllä auliisti kertoo ketä minä olen vapaa kynsimään, jos haluan..

    Terveisin

    Otto
    ammattikissa

    VastaaPoista
  15. Otto: No olipa tyhmä tyyppi. Minäkin lupaan, että tuollaista saat kyllä kynsiä

    VastaaPoista
  16. Hih, en osaa itse aiheeseen nyt mitään sanoa, mutta kirjoituksesti kirvoitti hymyn huulille! :)

    VastaaPoista
  17. Hahhaa, meille kans noi lehdenmyyjät muistaa soitella! Tarjoavat mm. Me Naisia, tai jotain lääkärilehteä. Kun sanon, etten semmosta lue, vakuuttavat, että on niin edullinen, että kannattaa tilata joka tapauksessa :D.
    (Sama meidän esikoisen vakuutuksen kanssa aikoinaan: Otimme hänelle tapaturmavakuutuksen, kun hän oli ihan vauva. Myöhemmin sai autismidiagnoosin, ja muutaman vuoden vakuutusta makseltuamme huomasimme, että vakuutusehdoissa luki, ettei korvausoikeus koske autisteja ollenkaan! Isäntä kun irtisanoi vakuutuksen, niin vakuutusasiamies oli sitä mieltä, ettei kannata irtisanoa, vaikkei korvaakaan, kun on niin halpa tuo vakuutus :D :D.)

    VastaaPoista